25-01-2021

Rok 2020 trudny, ale udany

Polska to piąty pod względem skali produkcji mleka kraj w Unii Europejskiej oraz dwunasty w skali całego świata. Od lat polskie mleko cieszy się niezmiennie rosnącym uznaniem zarówno na rynku europejskim jak i międzynarodowym.

Konsumenci zaufali jakości polskiego mleka i produktów mleczarskich. Coraz częściej aby wybrać produkt zgodny z ich oczekiwaniami zwracają uwagę na jego skład oraz starają się zrozumieć wpływ i zależność między zastosowaniem GMO w czasie wytwarzania określonych towarów, a zawartością finalną w gotowych produktach oferowanych na półkach sklepowych. Wynika z tego założenia, że jeżeli GMO zostało użyte w czasie produkcji danego rodzaju żywności, to nie jest równoznaczne z obecnością organizmów transgenicznych w gotowym produkcie. Konsumenci coraz częściej dokonując zakupów sięgają po produkty mleczarskie oznaczone znakiem „Bez GMO” lub „Wolne od GMO”.

Rok 2020 r. był bardzo trudny, dużo zamieszania spowodowało pojawienie się koronawirusa, jednak prezesi wiodących krajowych mleczarni zaliczają minione 12 miesięcy do udanych. Pomimo utrudnień związanych z pandemią zakłady mleczarskie poradziły sobie z eksportem, zrealizowały zaplanowane inwestycje i odnotowały wzrost przychodów.

Rekordowym przychodem może pochwalić się m.in. Grupa Mlekovita. W minionym roku wyniósł on ponad 5,5 mld zł.

– Osiągnięcie tak znakomitych wyników było możliwe także dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła blisko 1,3 mld zł – mówi Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity. – Na eksport, w sumie do 167 krajów na świecie, kierowanych jest 35% wytwarzanych przez nas produktów.

Kampania „Wolne od GMO” sfinansowana jest z Funduszu Promocji Mleka i realizowana przez Polską Izbę Mleka.