Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Uczestnicy Misji Wysokiego Szczebla odwiedzili japońskie sieci handlowe
Kolejny dzień Misji Wysokiego Szczebla z Europejskim Komisarzem ds. rolnictwa Januszem Wojciechowskim za przedstawicielami delegacji biznesowej. Przypominamy, iż misja trwa w terminie 2-6 lipca 2023 r. a w gronie jej uczestników jest Pani Agnieszka Maliszewska – Dyrektor Polskiej Izby Mleka, pierwsza wiceprezydent COGECA.
Każdego dnia uczestnicy misji mają bardzo napięty program, podczas którego nie brakuje wizyt studyjnych w potężnych japońskich sieciach handlowej, które są ogromną możliwością eksportową oraz wielką szansą na doskonałą sprzedaż polskich serów. Przedstawiciele delegacji odwiedzili między innymi największą sieć handlową w Japonii – AEON.
Japonia jest bardzo ważnym rynkiem dla całej UE, w tym także dla Polski. W 2022 roku w przypadku przetworów mlecznych największych udział w strukturze eksportowanych produktów zajmują (wartościowo) sery, tj. 71%, a następnie białko mleka 10% i laktoza 6%. W zakresie eksportu serów (ilościowo) dominuje Gouda 37%, świeża mozzarella 16% i Cheddar 12%.
Należy pamiętać, iż japońscy konsumenci cenią sobie bezpieczeństwo żywności oraz przejrzystość i odpowiedzialność marek. Spełnianie standardów bezpieczeństwa i posiadanie certyfikatów przyczynia się do budowania zaufania i wiarygodności wśród społeczeństwa. Popyt na zdrową, ekologiczną i funkcjonalną żywność w Japonii ciągle rośnie. Ciekawostką jest fakt, iż Japonia ma cztery bardzo różne pory roku i przywiązuje dużą wagę do potraw i wydarzeń każdego sezonu. Produkty sezonowe i edycje limitowane zwiększają świadomość i atrakcyjność produktów wśród konsumentów.
Udział w Misji Wysokiego Szczebla możliwy jest dzięki dofinansowaniu ze środków Funduszu Promocji Mleka.
Wyszukiwarka