“Nie pozwól, aby bariery przeszkodziły Ci w osiągnięciu sukcesu”.
Sukces w działalności gospodarczej jest bardzo ważny. Aby go osiągnąć, próbujesz wykryć przeszkody zanim zaczną wywierać negatywne skutki. Ta sama zasada obowiązuje na rynku wewnętrznym w odniesieniu do barier technicznych.
Celem procedury przewidzianej w dyrektywie (UE) 2015/1535 jest zapobieganie tworzeniu barier na rynku wewnętrznym zanim staną się faktem. Państwa członkowskie powiadamiają Komisję o projektach legislacyjnych dotyczących produktów i usług społeczeństwa informacyjnego, a Komisja analizuje je w świetle przepisów UE. Państwa członkowskie uczestniczą w procedurze na równi z Komisją i również mogą wydawać opinie na temat zgłoszonych projektów.
System informacji o przepisach technicznych:
pomaga w uzyskiwaniu informacji na temat nowych projektów przepisów technicznych oraz
pozwala uczestniczyć w procedurze 2015/1535.
Procedura 2015/1535 jest zatem również narzędziem dialogu między Komisją a państwami członkowskimi, w którym liczy się także Twój głos.
Szczegóły powiadomienia
Komunikat Komisji – TRIS/(2025) 1368
Dyrektywa (UE) 2015/1535
Zgłoszenie: 2025/0263/IT
Powiadomienie o projekcie tekstu od państwa członkowskiego – Włochy
(Naruszenia przepisów dotyczących oznaczania mleka i przetworów mlecznych)
1. W tytule II dekretu ustawodawczego nr 231 z dnia 15 grudnia 2017 r. po rozdziale II dodaje się, co następuje:
“Rozdział II-bis – Naruszenie przepisów dotyczących oznaczeń mleka i przetworów mlecznych”;
Artykuł 7-bis (Kary administracyjne za niewłaściwe stosowanie nazw mleka i przetworów
mlecznych, o których mowa w załączniku VII do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.) – 1. O ile czyn nie stanowi wykroczenia, każda osoba,która przygotowuje, produkuje, pakuje, przechowuje, sprzedaje, oferuje do sprzedaży, wprowadza doobrotu, przekazuje w jakimkolwiek charakterze lub reklamuje środki spożywcze w jakikolwieksposób pod nazwami, które zniekształcają, imitują lub przywołują oznaczenie mleka lub przetworumlecznego z naruszeniem przepisów załącznika VII do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego iRady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r., podlega administracyjnej karze pieniężnej wwysokości do 20 000 EUR, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości od co najmniej 4000 euro do maksymalnie 32 000 euro lub 3 procent całkowitego rocznego obrotu w ostatnim rokuobrotowym zakończonym przed stwierdzeniem naruszenia, jeżeli kwota ta przekracza 32 000 euro.
Kara obejmuje również zajęcie towarów oraz wszelkich materiałów lub nośników wykorzystanych do popełnienia naruszenia, w celu ich konfiskaty i zniszczenia. W każdym przypadku maksymalna kara nie może przekroczyć 100 000 euro. Przepisy niniejszego akapitu mają również zastosowanie w przypadku, gdy nazwom, o których mowa w zdaniu pierwszym, towarzyszą terminy wyjaśniające lub opisowe wskazujące na roślinne pochodzenie produktu lub negatywne kwalifikatory.
2. Obniżona płatność, o której mowa w art. 16 ustawy nr 689 z 689 r., nie ma zastosowania.
Zapobieganie barierom technicznym w handlu
“Nie pozwól, aby bariery przeszkodziły Ci w osiągnięciu sukcesu”.
Sukces w działalności gospodarczej jest bardzo ważny. Aby go osiągnąć, próbujesz wykryć przeszkody zanim zaczną wywierać negatywne skutki. Ta sama zasada obowiązuje na rynku wewnętrznym w odniesieniu do barier technicznych.
Celem procedury przewidzianej w dyrektywie (UE) 2015/1535 jest zapobieganie tworzeniu barier na rynku wewnętrznym zanim staną się faktem. Państwa członkowskie powiadamiają Komisję o projektach legislacyjnych dotyczących produktów i usług społeczeństwa informacyjnego, a Komisja analizuje je w świetle przepisów UE. Państwa członkowskie uczestniczą w procedurze na równi z Komisją i również mogą wydawać opinie na temat zgłoszonych projektów.
System informacji o przepisach technicznych:
Procedura 2015/1535 jest zatem również narzędziem dialogu między Komisją a państwami członkowskimi, w którym liczy się także Twój głos.
Szczegóły powiadomienia
Komunikat Komisji – TRIS/(2025) 1368
Dyrektywa (UE) 2015/1535
Zgłoszenie: 2025/0263/IT
Powiadomienie o projekcie tekstu od państwa członkowskiego – Włochy
ARTYKUŁ 9
(Naruszenia przepisów dotyczących oznaczania mleka i przetworów mlecznych)
1. W tytule II dekretu ustawodawczego nr 231 z dnia 15 grudnia 2017 r. po rozdziale II dodaje się, co następuje:
“Rozdział II-bis – Naruszenie przepisów dotyczących oznaczeń mleka i przetworów mlecznych”;
Artykuł 7-bis (Kary administracyjne za niewłaściwe stosowanie nazw mleka i przetworów
mlecznych, o których mowa w załączniku VII do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.) – 1. O ile czyn nie stanowi wykroczenia, każda osoba, która przygotowuje, produkuje, pakuje, przechowuje, sprzedaje, oferuje do sprzedaży, wprowadza do obrotu, przekazuje w jakimkolwiek charakterze lub reklamuje środki spożywcze w jakikolwiek sposób pod nazwami, które zniekształcają, imitują lub przywołują oznaczenie mleka lub przetworu mlecznego z naruszeniem przepisów załącznika VII do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r., podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 20 000 EUR, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości od co najmniej 4000 euro do maksymalnie 32 000 euro lub 3 procent całkowitego rocznego obrotu w ostatnim roku obrotowym zakończonym przed stwierdzeniem naruszenia, jeżeli kwota ta przekracza 32 000 euro.
Kara obejmuje również zajęcie towarów oraz wszelkich materiałów lub nośników wykorzystanych do popełnienia naruszenia, w celu ich konfiskaty i zniszczenia. W każdym przypadku maksymalna kara nie może przekroczyć 100 000 euro. Przepisy niniejszego akapitu mają również zastosowanie w przypadku, gdy nazwom, o których mowa w zdaniu pierwszym, towarzyszą terminy wyjaśniające lub opisowe wskazujące na roślinne pochodzenie produktu lub negatywne kwalifikatory.
2. Obniżona płatność, o której mowa w art. 16 ustawy nr 689 z 689 r., nie ma zastosowania.
Wyszukiwarka