Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Rynek mleka a koronawirus i Zielony Ład. Agnieszka Maliszewska i Ewa Zajączkowska
Rynek mleka jest tym rynkiem, który w sposób dość delikatny odczuł skutki pandemii koronawirusa. Okazuje się, że niebywałą rolę odegrali polscy konsumenci, którzy częściej sięgali po krajowe produkty mleczne, co spowodowało, że tylko dwie spółdzielnie mleczarskie miały problemy z odbiorem mleka od rolnika. Jednak europejscy producenci mleczni z niepokojem spoglądają na Europejski Zielony Ład i jego dwie, ostatnio przyjęte strategie: “Od pola do stołu” i “Strategię bioróżnorodności”. Gościem programu Polska na serio jest Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka, wiceprzewodnicząca COGECA.
Rynek mleka a koronawirus. Agnieszka Maliszewska: Polska na tle innych krajów naprawdę dobrze sobie z tym kryzysem poradziła
Rynek mleka został dotknięty koniecznością wstrzymania międzynarodowej wymiany handlowej z powodu pandemii koronawirusa. Brak możliwości eksportu wyrobów mleczarskich spowodował zapełnienie się rynku wewnętrznego kraju i problemy ze zbytem wyrobów mleczarskich. Sytuacja w branży, jak się okazuje, nie jest tak dramatyczna. Przez cały okres trwania pandemii tylko dwie mleczarnie wstrzymały lub ograniczyły odbiór mleka od rolników. Okazało się, że apele o wspieranie polskich producentów mleka przez kupowanie polskich wyrobów mleczarskich były bardzo skuteczne
Rynek mleka – konsumenci chętniej wybierają polskie produkty mleczne?
Rynek mleka, jako rynek produktów wrażliwych, miał dosyć słabe prognozy przetrwania pandemii koronawirusa. Okazało się, że polska spółdzielczość mleczarska jest godna do naśladowania dla producentów rolnych ze wszystkich branż, ponieważ udało jej się przejść przez ten konkretny kryzys dosyć sprawnie. Pomogły także apele do polskich konsumentów, by w trakcie codziennych zakupów wybierać polskie produkty mleczarskie, dzięki czemu wspieramy polskich producentów rolnych. Apel jest wciąż jak najbardziej aktualny, ponieważ pandemia nadal trwa i nadciąga światowy kryzys gospodarczy.
Rynek mleka – Zielony Ład to jarzmo na rolników, które może przynieść nieodwracalne skutki
Rynek mleka czeka kolejne wyzwanie. Mowa o przyjętych niedawno dwóch strategiach w ramach Zielonego Ładu: strategii “Od pola do stołu” i “Strategii bioróżnorodności”. Jakie są perspektywy branży mleczarskiej zdaniem Agnieszki Maliszewskiej? Czy producenci wierzą w to, że te dwie strategie będą dobrowolne i czy środki, przekazane przez Komisję Europejską na wsparcie rolników w przekształcaniu gospodarstw, są wystarczające?
https://www.facebook.com/SwiatRolnikainfo/videos/vb.244220876369755/192973935465448/?type=2&theater
Wyszukiwarka