Peter Knauer: Kwestie ekologiczne są dla nas bardzo ważne

21 stycznia, 2020 mateusz Comments Off

W kolejnym odcinku cyklu podsumowującego 2019 r. w branży mleczarskiej miniony rok ocenia Peter Knauer, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska:

W minionym, 2019 roku świętowaliśmy jubileusz 25 lat Hochland w Polsce! Marki oferowane przez Hochland Polska po 25 latach to najbardziej znane marki na rynku serów w Polsce. Rozpoznawalność i świadomość marek kształtuje się na poziomie 83% dla marki Hochland, 77% dla Almette (źródło:GFK Polonia). Konsumenci deklarują, że kojarzą markę Hochland z hasłem: „To jest pyszne!”, z eksperckością w kategorii serów, wysoką jakością i z różnorodnością smaków. Konsumenci kojarzą również Hochland poprzez produkty – sery topione czy żółte w plastrach i zapewne jak mówią – ser, myślą: Hochland! Z kolei w przypadku serów Almette konsumenci wskazują, że produkt jest lekki, puszysty, pyszny, delikatny, naturalny, ma też unikalne na rynku opakowanie, przez co skutecznie wyróżnia się na półce. Konsumenci wiedzą, że sięgając po produkty firmy Hochland Polska nigdy się nie zawiodą.  Hochland to marka numer jeden pod względem wartości sprzedaży, z ponad 10% udziałem w rynku serów ogółem. Nasze udziały w segmencie serów topionych wynoszą ponad 50%, Almette – 66%, udział sera pleśniowego Valbon 5%, a twardy ser Hochland – 2,3% rynku (wartościowo, źródło: Nielsen).

Natura zawsze była wpisana w działalność Hochland, ale to co udało się osiągnąć w minionym roku jest dla nas sukcesem. Ważne są dla nas kwestie ekologiczne, które stanowią kluczowy punkt w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. W tym obszarze sięgamy np. po rozwiązania gwarantujące redukcję zużycia wody, energii oraz ilości generowanych opakowań czy emisji gazów cieplarnianych poprzez ograniczenie transportu. Optymalizujemy zarządzanie odpadami, redukujemy ilość materiałów wykorzystywanych do produkcji opakowań, korzystamy z odnawialnych źródeł energii. To realne inwestycje, które dzieją się na naszych oczach i przynoszą efekty. Przykładem są inwestycje prośrodowiskowe w zakładzie w Węgrowie, które pozwalają nam na ponad 6-krotne ograniczenie zużycia pary, a co za tym idzie – energii. Naszym celem strategicznym jest obniżanie wpływu na środowisko o 1,5% rocznie. Krok po kroku, konsekwentnie realizujemy te założenia.

Przywiązujemy ogromną wagę do jakości surowców i ich pochodzenia, stawiamy na lokalność, dbałość o dobrostan zwierząt i rozwiązania sprzyjające środowisku. Równie ważne są dla nas kwestie ekologiczne, które stanowią kluczowy punkt w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Hochland ma bardzo nowoczesne spojrzenie na przyszłość handlu i samego rynku sera, mleczarskiego i spożywczego w całości.

Wiemy, że czekają na nas głębokie i niesamowicie szybkie zmiany – szykujemy się i optymistycznie patrzymy w przyszłość. W 2020 roku chcemy nadal umacniać pozycję lidera rynkowego, który kreuje trendy i wciąż zaskakuje nowymi produktami – wygodnymi w konsumpcji i pysznymi. Pokazujemy, że branża serowa może być kreatywna, odważna, innowacyjna – tu też jest miejsce na nowe pomysły, smaki i formy podania. Stale pracujemy nad doskonaleniem naszego portfolio i jego optymalizacją – chcemy, by sery Hochland kojarzyły się konsumentom z najwyższą jakością, różnorodnością i wyjątkowym smakiem.