Cele Polskiej Izby Mleka

  • Występowanie z inicjatywą ustawodawczą

  • Promocja i umacnianie polskiego mleczarstwa oraz przetworów mleczarskich na rynkach krajowych i zagranicznych
  • Współpraca z Komisją Europejską oraz innymi instytucjami międzynarodowymi ukierunkowanymi na mleczarstwo (EDA, ASSIFONTE, EUCOLAIT)
  • Współpraca z instytucjami kreującymi politykę mleczną w kraju (MRiRW, ARR, ARiMR)
  • Współpracą z innymi organizacjami działającymi na rzecz mleczarstwa (m.in. IERiGŻ, FAPA)
  • Rozpowszechnianie najbardziej bieżących informacji z sektora mleczarskiego wśród członków Polskiej Izby Mleka
  • Świadczenie członkom Izby pomocy doradczo-konsultacyjnej m.in. w zakresie dostępu do środków UE
  • Pomoc w zakresie konsolidacji i restrukturyzacji branży mleczarskiej
  • Współpraca z placówkami naukowo-badawczymi w celu podnoszenia stopnia innowacyjności podmiotów wchodzących w skład PIM
  • Działalność wydawnicza i szkoleniowa oraz przeprowadzanie ekspertyz
  • Pomoc w ubezpieczeniach majątkowych zakładów i spółdzielni mleczarskich
  • Wymiana informacji pomiędzy członkami PIM na temat wiarygodności kontrahentów
  • Reprezentowanie interesów członków Izby w pracach organów i instytucji doradczych i opiniodawczych mających wpływ na rozwój polskiego sektora mleczarskiego
  • Prowadzenie działań kooperacyjnych z podmiotami z kraju i zagranicy, w tym z odpowiednikami PIM w innych państwach członkowskich UE oraz ważniejszych krajach producentów i eksporterów mleka na świecie
  • Działania lobbingowe na rzecz polskiego mleczarstwa
  • Działania zwiększające innowacyjność
  • Internacjonalizacja działań Izby
  • Doskonalenie kwalifikacji członków Izby oraz podmiotów zależnych
  • Inne działania ukierunkowane na realizację potrzeb członków PIM