- Izba Mleka :: Organizacja Samorządu Mleczarskiego - http://izbamleka.pl -

Polskie firmy na Targach SIAL CHINA 2018

Posted By PIM On 4 kwietnia 2018 @ 17:06 In Aktualności | Comments Disabled

16 maja br. rusza kolejna edycja targów żywności SIAL w Szanghaju. Targi są czwartą pod względem wielkości tego typu imprezą na świecie. Tereny wystawiennicze podzielone będą na 14 hal, rozłożonych na blisko 162.000 m2. Szacuje się że w bieżącym roku w Targach weźmie udział ponad 3.400 firm i 110.000 specjalistów, reprezentujących ponad 67 krajów.

W Targach weźmie udział także delegacja firm z Polski, między innymi OSM Piątnica, SOT Przemysłu Mleczarskiego, SM Mlekovita, SM Spomlek, Bartex, Polish Dairy oraz przedstawiciele Polskiej Izby Mleka. Stoisko polskie będzie można odwiedzić w hali E5. Na stoisku będzie możliwość poznania oferty polskich producentów mleka i przetworów mlecznych oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych.

Produkty mleczarskie z Polski cieszą się rosnącym powodzeniem chińskich konsumentów. Potencjał wzrostu w tym sektorze jest ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany.

Chiński rynek mleka jest nadal do zdobycia przez polskie przedsiębiorstwa mleczarskie. To, że nie eksportujemy tam w ilościach, które byłby emanacją wielkości naszej całej branży mleczarskiej, wynika z faktu, że polskie firmy mleczarskie uczą się jeszcze chińskiego konsumenta”. - mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolnego oraz rolno-spożywczego. „Chińczycy wymagają ,poza samym produktem: mleko, jogurt, ser (oferta jak i konkurencja w tym zakresie w Chinach jest ogromna),  dodatkowej wartości pod postacią białka, witamin, wartości odżywczych, wysokiej jakości, bezpieczeństwa i pewności, rzetelności składników po odpowiedniej cenie. Potrzebują również poczucia klasy i wyjątkowości. Te polskie firmy mleczarskie, które będą potrafiły Chińczykom zaoferować nie tylko same produkty, ale wartość dodaną, rozbudują  swój rynek w Państwie Środka.” 

Tab. Chiński rynek mleka

Pogłowie krów mlecznych(stan koniec 2016 r.) Spożycie mleka per capita(stan koniec 2016 r.) Produkcja mleka(stan na koniec 2017 r.) Średnia cena 1 litra mleka(stan na koniec 2017 r.)
 15 mln sztuk  36,6 kg  35 mln 400 tys. ton(r/r -1,6%)  9 juanów (4,80 zł) 

Źródło: Chiński urząd statystyczny NBS.

Program  Mleczne Skarby, który jest kontynuacją programu informacyjno-promocyjnego TRADE MILK, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, ma na celu promocję polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim, podkreślanie ich wysokiej jakości oraz unikalnego smaku, uzyskanego dzięki ekologicznym i naturalnym technologiom produkcji. Program Mleczne Skarby, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka, realizuje Polska Izba Mleka.

Szczegółowe informacje na temat programu i oferty polskich producentów nabiału oraz materiały dla mediów dostępne są na stronie http://www.trademilk.eu/pl.html [1]

Beautiful asian girl drinking a glass of milk. [2]


Article printed from Izba Mleka :: Organizacja Samorządu Mleczarskiego: http://izbamleka.pl

URL to article: http://izbamleka.pl/2018/04/04/polskie-firmy-na-targach-sial-china-2018/

URLs in this post:

[1] http://www.trademilk.eu/pl.html: http://www.trademilk.eu/pl.html

[2] Image: http://izbamleka.pl/wp-content/uploads/2018/04/Chiny-PIM.jpg

© 2011 Izba Mleka :: Organizacja Samorządu Mleczarskiego.