Misje gospodarcze w ramach programu Trade Milk
W dniach 23-29 kwietnia 2017 r., w ramach programu Trade Milk odbyła się misja gospodarcza B2B przedstawicieli europejskich producentów wyrobów mlecznych do Chin. Misja objęła trzy miasta: Kanton, Hong Kong oraz Pekin.
W ramach misji, w każdym z w/w miast, dziesięciu europejskich przedsiębiorców przeprowadziło rozmowy biznesowe z przedstawicielami rynku chińskiego. Była to wyjątkowa okazja na bezpośrednie zaprezentowanie oferty europejskiej branży mlecznej, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i rozpoczęcie przyszłych relacji biznesowych. W rozmowach z europejskimi przedsiębiorcami, łącznie uczestniczyło ponad 30 firm, reprezentujących rynek chiński. Wśród chińskich przedsiębiorców znaleźli się zarówno przedstawiciele firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych z Europy, czyli przedstawiciele sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.
Dodatkowo, każde ze spotkań poprzedzone było prelekcją eksperta, dzięki czemu przedsiębiorcy mogli pozyskać ogrom wiedzy na temat funkcjonowania rynku chińskiego (jego potrzeb i wymagań), oczekiwań chińskiego konsumenta, zasad związanych z eksportem produktów, a także „shelf life” produktów mlecznych w chińskim sklepie.
Misja rozpoczęła się od wizyty w Kantonie (25 kwietnia br.), gdzie odbyło się pierwsze ze spotkań, zorganizowane we współpracy z Konsulatem Generalnym RP w Kantonie. Rozmowy B2B, poprzedzone zostały prelekcją eksperta, przedstawiciela firmy Dezan Shira & Associates, pana Stephana O’Regan, na temat: „Rozwiązywanie sporów handlowych w Chinach”.
Kolejnym z miejsc, w których europejscy przedsiębiorcy odbyli spotkania B2B był Hong Kong (26 kwietnia br.). Spotkanie zorganizowane zostało pod patronatem Konsula Generalnego RP w Hong Kongu. Podobnie, spotkanie również rozpoczęło się prelekcją eksperta rynku chińskiego. Pan Lauri Sulanto, przedstawiciel firmy Fintrade-Mercer Group, przybliżył uczestnikom spotkania temat: „Chińskie regulacje dotyczące produktów żywnościowych”.
Ostatnie ze spotkań odbyło się w Ambasadzie RP w Pekinie. Zorganizowane zostało we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji w Pekinie.
Podczas części konferencyjnej, ekspert rynku chińskiego, pan Chen Yu, przedstawiciel firmy Shenzhen Qianhai Rooscn Technology Co., Ltd poruszył kwestię obecności i budowania wizerunku produktu w Chinach, wygłaszając prelekcję na temat „Kanały sprzedaży i promocji marki w internecie w Chinach”.
Oprócz spotkań biznesowych, podczas misji gospodarczej, przedstawiciele europejskich producentów wyrobów mlecznych mieli okazję odbyć dodatkowo dwa wyjątkowe spotkania. Jedno z nich miało miejsce w sieci handlowej CP Lotus Corporations, gdzie przedsiębiorcy mieli okazję bezpośrednio porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za budowanie oferty sklepów i wprowadzanie do niej zagranicznych produktów, a także zapoznać się z wyglądem półek sklepowych i sposobem prezentacji wyrobów mlecznych znajdujących się w asortymencie sklepu. Drugim ze spotkań była wizyta w Eternal Asia, gdzie odbyły się rozmowy z przedstawicielem firmy, a także menagerem firmy COFCO.
Niewątpliwie, realizacja misji gospodarczej pozwoliła obu stronom na bliższe poznanie swoich ofert, a także wymagań i oczekiwań. Obecność europejskich przedsiębiorców w Chinach, a także wiedza pozyskana od ekspertów pozwoliła lepiej poznać rynek chiński i bezpośrednio doświadczyć tego, jak on funkcjonuje w rzeczywistości.
W kolejnej pięciodniowej misji, która odbywa się 15-20 maja br. w Szanghaju, europejscy przedsiębiorcy będą uczestniczyć w targach SIAL China 2017 – międzynarodowej imprezie targowo-wystawienniczej branży spożywczej.
W roku 2017 przewiduje się udział na targach ponad 3200 firm, zaplanowana liczba odwiedzających ma przekroczyć 80 tys. osób.
W trakcie obecnej misji odbędzie się również konferencja prasowa promująca europejskie produkty mleczarskie, seminarium oraz spotkania B2B.
Zadanie sfinansowane przy wsparciu UE, budżetu RP oraz Funduszu Promocji Mleka.
Źródło: Trade Milk