Najnowsze wieści z "Izby"
Witamy na stronie internetowej Organizacji Samorządu Mleczarskiego
Biuro PIM
ul. Mickiewicza 7/23
15-213 Białystok
tel. +48 85 674 73 29
fax.+48 85 874 43 88
e-mail: izba@izbamleka.pl
Dział Szkoleń i Transferu Wiedzy

tel./fax. +48 85 874 43 88
e-mail: szkolenia@izbamleka.pl
  • O izbie
    • Główne cele Polskiej Izby Mleka
    • Obszary działalności
    • Władze Polskiej Izby Mleka
    • Statut Polskiej Izby Mleka
    • Członkowie Polskiej Izby Mleka
    • Przystąpienie do Izby
    • Misja i korzyści
    • Walne
      • Walne 2017
      • Walne 2016
      • Walne 2015
      • Walne Założycielskie PIM
      • WALNE 2014
      • Walne 2013
      • Zgromadzenie Członków 26 IV 2012
      • Zgromadzenie Członków 18 V 2011
      • Zgromadzenie Członków 25 V 2010
      • Zgromadzenie Członków 16 IV 2009
    • Do pobrania
  • Aktualności
    • Aktualności rynkowe
  • Doradztwo
    • Prawo żywnościowe
      • Bieżące
      • Znakowanie Ogólne
      • Dodatki do Żywności
      • Wartość Odżywcza
      • Oświadczenia
      • Towary Paczkowane
      • Organizacja Rynku Mleka
      • Bezpieczeństwo i Badania
      • Codex Alimentarius
  • Szkolenia
    • Oferta Szkoleniowa
    • Konferencje Inne branżowe
    • Referencje Szkoleniowe
    • Dofinansowane z UE
  • Targi
  • Referencje
  • Ranking
    • Ranking 2017
    • Ranking 2016
    • Ranking 2015
  • Konkursy PIM
  • Zapytanіe Ofertowe

Misje gospodarcze w ramach programu Trade Milk

Autor: PIM
czwartek, 18 Maj 2017

W dniach 23-29 kwietnia 2017 r., w ramach programu Trade Milk odbyła się misja gospodarcza B2B przedstawicieli europejskich producentów wyrobów mlecznych do Chin. Misja objęła trzy miasta: Kanton, Hong Kong oraz Pekin.

W ramach misji, w każdym z w/w miast, dziesięciu europejskich przedsiębiorców przeprowadziło rozmowy biznesowe z przedstawicielami rynku chińskiego. Była to wyjątkowa okazja na bezpośrednie zaprezentowanie oferty europejskiej branży mlecznej, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i rozpoczęcie przyszłych relacji biznesowych. W rozmowach z europejskimi przedsiębiorcami, łącznie uczestniczyło ponad 30 firm, reprezentujących rynek chiński. Wśród chińskich przedsiębiorców znaleźli się zarówno przedstawiciele firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych z Europy, czyli przedstawiciele sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.

 

Logo_Finalne_-_czerwone_z_www

 

Dodatkowo, każde ze spotkań poprzedzone było prelekcją eksperta, dzięki czemu przedsiębiorcy mogli pozyskać ogrom wiedzy na temat funkcjonowania rynku chińskiego (jego potrzeb i wymagań), oczekiwań chińskiego konsumenta, zasad związanych z eksportem produktów, a także „shelf life” produktów mlecznych w chińskim sklepie.

Misja rozpoczęła się od wizyty w Kantonie (25 kwietnia br.), gdzie odbyło się pierwsze ze spotkań, zorganizowane we współpracy z Konsulatem Generalnym RP w Kantonie. Rozmowy B2B, poprzedzone zostały prelekcją eksperta, przedstawiciela firmy Dezan Shira & Associates, pana Stephana O’Regan, na temat: „Rozwiązywanie sporów handlowych w Chinach”.

Kolejnym z miejsc, w których europejscy przedsiębiorcy odbyli spotkania B2B był Hong Kong (26 kwietnia br.). Spotkanie zorganizowane zostało pod patronatem Konsula Generalnego RP w Hong Kongu. Podobnie, spotkanie również rozpoczęło się prelekcją eksperta rynku chińskiego. Pan Lauri Sulanto, przedstawiciel firmy Fintrade-Mercer Group, przybliżył uczestnikom spotkania temat: „Chińskie regulacje dotyczące produktów żywnościowych”.

Ostatnie ze spotkań odbyło się w Ambasadzie RP w Pekinie. Zorganizowane zostało we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji w Pekinie.

Podczas części konferencyjnej, ekspert rynku chińskiego, pan Chen Yu, przedstawiciel firmy Shenzhen Qianhai Rooscn Technology Co., Ltd poruszył kwestię obecności i budowania wizerunku produktu w Chinach, wygłaszając prelekcję na temat „Kanały sprzedaży i promocji marki w internecie w Chinach”.

IMG_1039

Oprócz spotkań biznesowych, podczas misji gospodarczej, przedstawiciele europejskich producentów wyrobów mlecznych mieli okazję odbyć dodatkowo dwa wyjątkowe spotkania. Jedno z nich miało miejsce w sieci handlowej CP Lotus Corporations, gdzie przedsiębiorcy mieli okazję bezpośrednio porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za budowanie oferty sklepów i wprowadzanie do niej zagranicznych produktów, a także zapoznać się z wyglądem półek sklepowych i sposobem prezentacji wyrobów mlecznych znajdujących się w asortymencie sklepu. Drugim ze spotkań była wizyta w Eternal Asia, gdzie odbyły się rozmowy z przedstawicielem firmy, a także menagerem firmy COFCO.

Niewątpliwie, realizacja misji gospodarczej pozwoliła obu stronom na bliższe poznanie swoich ofert, a także wymagań i oczekiwań. Obecność europejskich przedsiębiorców w Chinach, a także wiedza pozyskana od ekspertów pozwoliła lepiej poznać rynek chiński i bezpośrednio doświadczyć tego, jak on funkcjonuje w rzeczywistości.

 

W kolejnej pięciodniowej misji, która odbywa się  15-20 maja br. w Szanghaju, europejscy przedsiębiorcy będą uczestniczyć w targach SIAL China 2017 – międzynarodowej imprezie targowo-wystawienniczej branży spożywczej.

 

IMG_0969

W roku 2017 przewiduje się udział na targach ponad 3200 firm, zaplanowana liczba odwiedzających ma przekroczyć 80 tys. osób.

W trakcie obecnej misji odbędzie się również konferencja prasowa promująca europejskie produkty mleczarskie, seminarium oraz spotkania B2B.

IMG_0768

Zadanie sfinansowane przy wsparciu UE, budżetu RP oraz Funduszu Promocji Mleka.

 

 

Źródło: Trade Milk


Dział: Aktualności, Targi      Drukuj

Komentarze wyłączone

Doskonałe mleko
© 2018 Polska Izba Mleka
Ta witryna oraz podmioty współpracujące z nami korzystają z plików cookies. zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach reklamowych, statystycznych oraz identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na używanie cookies.Więcej informacji